onsdag 25. mai 2011

Pyntet og klare til 17.mai!




















Disse bunadene er de jeg har lagt ut bilde av tidligere, og nok en gang gledet ungene seg til å ta dem i bruk :) Det gleder tanten stort når barna kvelden før 17.mai nesten ikke fikk sove fordi de skal få bruke bunadene som jeg har strikket til dem. Og de gikk stolte rundt på Norges nasjonaldag og ropte Hipp Hipp Hurra <3

Jeg liker disse barnebunadene så godt, og jeg skal strikke nye til neste år. Guttebunaden er jeg nesten ferdig med, og så må jeg nok strikke ny jentebunad også med tanke på at barna vokser i rekordfart.

Bunadene er strikket i babyull (skal bruke noe mere slitesterkt neste gang tror jeg), i str 2 og 4 år.
Oppskriftene er hentet fra heftet Sandnes Bunader, Barn, Tema 05.


Håper deres 17.mai var fin, og at alle fikk spise så mye pølser og is de ville :)

1 kommentar: